niedziela, 22 czerwca 2014

Koś ukradł Prążka! - Zaopiekuj się mną - czyli gdy gust mój i Potomka się rozjeżdża.

Postanowiłam, że nie będę ingerować w książkowe wybory Potomka - niech czyta, co chce - skoro czyta chętnie. Trudno mi jednak czasami nie syczeć i nie chrząkać choćby, kiedy sięga mój syn po lekturę, która nie jest niejako w moim guście. A książka "Ktoś ukradł Prążka!" jakoś tak ....nie podoba i się - długo się zastanawiałam dlaczego i...no okładka mi się nie podoba chyba najbardziej  - mały, smutny kotek....no prooooooszę.....jak można przejść obojętnie koło takiej okładki - granie na uczuciach dzieci i wszystkich miłośników kotów - a Potomek jest wybitnym miłośnikiem kotów.

Ktoś ukradł Prążka!, Seria: Zaopiekuj się mną, Holly Webb, Wydawnictwo Zielona Sowa
Przemogłam się, książkę Potomkowi zakupiłam i ....zasadniczo nie żałuję. Zajęło mi trochę czasu uświadomienie sobie, że nie ja będę spędzała czas z tą książką, nie mnie mają się podobać ilustracje i nie mnie ma się podobać ta książka.
Potomkowi podoba się bardzo - mimo, że pani w księgarni zaznaczyła, że książki z tej serii wybierają głównie dziewczynki (ciekawe dlaczego;) - wystarczy popatrzeć na okładki - nie znam wielu chłopców, którzy będą dumnie paradować z różową lekturą pod pachą, nawet z różowo-filoetową nie, a już z brokatowo-błyszczącą to na pewno). Ma duże litery i niewiele tekstu na stronie - w sam raz dla czytelnika rozpoczynającego dopiero przygodę z samodzielnym czytanie.
I mogę mieć wiele przeciwko estetycznej stronie całej serii książek (Zaopiekuj się mną), ale tekst o poranku : "mamo, to ty sobie pośpij jeszcze, a ja poczytam tę książeczkę o kotku" sprawia, że kolejne okładki ze smutnymi zwierzaczkami zajmą poczesne miejsce naszym książkowym regale.
Dzieci czytają,Poczytaj mi,

Ps. dla zainteresowanych serią: jest także strona internetowa z konkursami, grami, gadżetami inspirowanymi serią książek (klik)

Ktoś ukradł Prążka! Holly Webb. Seria: Zaopiekuj się mną.  Wydawnictwo Zielona Sowa.
Z opisu wydawcy:
"Oliwka jest zachwycona, gdy jej rodzina przygarnia małego kotka. Chce koniecznie go wszystkim pokazać, podobnie jak jej starszy brat Szymek. Gdy Szymek zaprasza swojego niesfornego kolegę Roberta, Oliwka martwi się, że chłopcy zrobią coś kociakowi. Jej obawy się potwierdzają, bo Prążka nie można nigdzie znaleźć. Czyżby to Robert miał coś wspólnego ze zniknięciem kotka?"

Zaiste wciągająca intryga...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz